Jako organizatorowi eventu zależy Ci, by był on dopracowany pod każdym względem. Ale dobry plan to dopiero połowa sukcesu. Druga, równie ważna część jest uzależniona tak naprawdę od uczestników, a konkretnie od ich zaangażowania. Skoro inwestujesz w aplikację eventową chcesz, by wszyscy uczestnicy aktywnie z niej korzystali. Jak więc ich do tego zachęcić?
Kluczem do sukcesu jest promocja w odpowiednim czasie i we właściwy sposób. Jak ugryźć temat? Polecamy podzielić działania reklamowe na trzy etapy: przed wydarzeniem, w trakcie imprezy i po evencie.
Przed wydarzeniem
Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie aplikacji mobilnej podczas eventu, warto poinformować o tym fakcie z odpowiednim wyprzedzeniem. Dlaczego? Po pierwsze, dzięki temu zabiegowi zwiększysz liczbę osób, które pobiorą aplikację na swój telefon, by być na bieżąco ze wszystkimi newsami. A po drugie masz niepowtarzalną okazję, by przedstawić korzyści, jakie daje skorzystanie z tego właśnie rozwiązania.
Do działań promujących aplikację realizowanych przed wydarzeniem możemy zaliczyć m.in.:
- Mailing (może mieć formę informującą / edukującą, dzięki której wszyscy uczestnicy dowiedzą się, co zyskają po skorzystaniu z aplikacji);
- Social Media (nowoczesna i najbardziej popularna forma przekazu, dzięki której można dotrzeć do konkretnych grup docelowych);
- Linki na stronie (na stronie wydarzenia warto wstawić link do pobrania aplikacji i przewodnik po jej funkcjach);
- Informacje w aktualnościach.
W trakcie imprezy
Aplikację mobilną z powodzeniem możesz także promować już podczas wydarzenia, co pozwoli Ci zmaksymalizować efekty. Jest to forma przypomnienia uczestnikom o wszystkich dostępnych możliwościach aplikacji, które ułatwią funkcjonowanie podczas eventu. A co więcej, dzięki właściwie opracowanym komunikatom reklamowo-marketingowym jesteś w stanie zaangażować uczestników do konkretnych działań, np. dzięki pobraniu aplikacji nie musisz nosić ze sobą papierowego harmonogramu itd.
Jak promować aplikację w trakcie imprezy? Możesz wykorzystać:
- Roll up-y (zachęcające do pobrania aplikacji mobilnej lub skorzystania z konkretnych funkcji);
- QR Code przy recepcji (szybkie skanowanie pozwala w łatwy sposób zainstalować aplikację);
- Informacja między prelekcjami;
- Quizy (Jeśli do organizacji wydarzenia zapraszasz osoby trzecie, wówczas możesz wykorzystać aplikację do prezentacji partnerów czy sponsorów, organizacji konkursów / quizów).
Po wydarzeniu
Działania związane z promocją aplikacji po evencie mają na celu m.in. podtrzymanie kontaktu z uczestnikami lub reklamę kolejnych wydarzeń. A wszystko po to, by zweryfikować jej użyteczność.
Do działań promujących przydatność aplikacji należy m.in.
- Fotorelacja;
- Zamieszczanie materiałów do pobrania;
- Aktualności z PushNotification;
- Ankiety z pytaniami o przyszłą edycję wydarzenia.
Skoro wiesz już, kiedy i w jaki sposób promować aplikację eventową, pamiętaj o jeszcze jednej istotnej kwestii. Technologia sama dla siebie jest bezużyteczna. Planując event dobrze się zastanów, jaki cel chcesz osiągnąć, wprowadzając nowoczesne rozwiązania dla uczestników swojego wydarzenia. Aplikacja eventowa oprócz tego, że jest, powinna dawać użytkownikom konkretną wartość i być funkcjonalna.
Planujesz organizację wydarzenia i chcesz wykorzystać aplikację eventową jako formę kontaktu z uczestnikami i prelegentami? Nie do końca wiesz, na co zwrócić uwagę i co na pewno Ci się przyda? Skontaktuj się z nami! Chętnie podzielimy się doświadczeniem i zaproponujemy konkretne rozwiązania.
Jeśli chcesz być na bieżąco z takimi artykułami jak ten, zapisz się do naszego newslettera.