Planujesz zorganizować event z udziałem zewnętrznych firm? Już na etapie propozycji współpracy musisz zaproponować im korzyści, które osiągną, jeśli się zdecydują na działanie. Taka jest prawda. Dlatego warto na samym początku odpowiedzieć sobie na pytanie: co mogę zrobić, by sponsorzy nie tylko skorzystali na zaangażowaniu się w projekt i osiągnęli założone cele, ale przede wszystkim by byli zainteresowani podjęciem współpracy w przyszłości? Oto lista 11 sposobów na to, jak zareklamować w aplikacji wydarzenia partnerów i jakie profity mogą oni zyskać. Skutecznie i bez większego wysiłku. Za to z pewnością efektownie!
Sposób 1: reklama na ekranie startowym aplikacji eventowej
Już przy pierwszym kontakcie uczestników z aplikacją eventową partnerzy Twojego wydarzenia mogą liczyć na ich zainteresowanie. Wszystko za sprawą reklamy zamieszczonej na ekranie startowym aplikacji. Nasz system eventowy umożliwia opublikowanie na nim logotypu partnera i kilku dodatkowych informacji. Dzięki temu powstaje pewnego rodzaju wizytówka, która będzie pojawiać się przy każdym uruchomieniu aplikacji.
Sposób 2: blok reklamowy
Zaprogramowany jest tak, by wyświetlać się zaraz po uruchomieniu systemu. Treść i wygląd grafiki zależy od preferencji partnera. Może być na niej umieszczone logo, hasło, adres strony internetowej itd. Długość i częstotliwość emisji takiego „przerywnika reklamowego” są ustalane indywidualnie.
Sposób 3: baner reklamowy w zakładce „Informacje”
Popularna opcja promocji marki. A wszystko dlatego, że baner reklamowy znajduje się w strategicznym miejscu w aplikacji wydarzenia, czyli w zakładce „Informacje”. To właśnie tam zgromadzone się praktyczne dane, do których uczestnicy eventu często wracają. W związku z tym przekaz marketingowy jest utrwalany w umysłach odbiorców.
Baner powinien być skonstruowany w taki sposób, by zachęcić użytkownika aplikacji eventowej do podjęcia dalszego działania. Może to być np. przekierowanie na stronę internetową firmy/marki partnera lub klasyczna grafika informacyjna.
Sposób 4: indywidualna zakładka z artykułami
Rozwiązanie dla tych partnerów / sponsorów wydarzenia, którym zależy na zaangażowaniu uczestników i nawiązaniu z nimi bezpośredniej relacji. W spersonalizowanej zakładce można publikować tematyczne artykuły, konkursy, newsy itd. Co ważne, wszystkie aktualizacje wyświetlają się uczestnikom za pomocą powiadomień PushNotification. Dzięki temu partner wydarzenia ma pewność, że o jego działaniach każdy dowie się indywidualnie.
Sposób 5: strona statyczna
Strona statyczna jest opcją dla tych partnerów, którzy do użytkowników aplikacji eventowej chcą skierować konkretny, stały przekaz. W odróżnieniu od indywidualnej zakładki z możliwością dodawania nowych wpisów, w tym przypadku raz opublikowane treści odbiorcy widzą cały czas. Zaprezentowane są w formie klasycznego artykułu, gdzie na górze dodana jest grafika, poniżej tytuł, a następnie treść właściwa.
Sposób 6: Wyróżnienie prelekcji partnera
Jeśli partner wydarzenia, które organizujesz, ma zaplanowane wystąpienie, możesz je zaznaczyć w agendzie aplikacji dedykowanym kolorem. Dzięki temu odróżni się od pozostałych prelekcji i zachowa indywidualny charakter. Możesz równie dodać logo firmy.
Sposób 7: Spersonalizowana zakładka partnerska
Miejsce, w którym partner wydarzenia może opublikować dowolne treści informacyjne i marketingowe. Najczęściej zakładka ta jest budowana na kształt wizytówki. Co to znaczy? Zawarte są w niej podstawowe informacje o firmie / marce takie jak: nazwa, logo, opis, dane kontaktowe, link do strony internetowej, odnośniki do kont w social mediach. Coraz częściej praktykuje się także podanie danych kontaktowych do osób reprezentujących firmę.
Sposób 8: Udostępnienie ankiet
Jeśli partnerowi Twojego wydarzenia zależy na pozyskaniu konkretnych informacji od uczestników, może tego dokonać poprzez ankiety. Odpowiedzi, które pozyska, mogą posłużyć mu do stworzenia quizu lub innej akcji angażującej.
Sposób 9: Zbudowanie bazy kontaktów
Aplikacja eventowa jest nieoceniona, jeśli chodzi o szybkie i łatwe budowanie listy kontaktów do późniejszej komunikacji z uczestnikami wydarzenia. Jak można tego dokonać? Wystarczy, że osoba podejdzie do stoiska partnera z telefonem i otworzy aplikację, a reprezentant firmy zeskanuje kod QR. Tym samym pozyska on dane kontaktowe, które zostaną automatycznie zapisane w systemie.
Sposób 10: Prywatny kanał na czacie
Luksus, który możesz zaproponować partnerom Twojego wydarzenia. Indywidualny kanał na czacie pozwala na tematyczną konwersację między uczestnikami wydarzenia oraz jej moderację. Dzięki temu partner może brać udział w dyskusjach, odpowiadać na pytania i rozpoczynać dowolne tematy rozmowy.
Sposób 11: Reprezentacyjna fotorelacja
Zdjęcia są dowodem na uczestnictwo partnera w wydarzeniu. Publikacja obszernej fotorelacji, w której odgrywa on główną rolę, jest kolejnym działaniem wzmacniającym świadomość marki w umysłach uczestników. Co więcej, partner ma możliwość wykorzystania fotografii do późniejszych celów reklamowych i wizerunkowych.
I na koniec…
Zapraszając do współpracy partnerów przy organizacji konkretnego wydarzenia, musisz mieć na uwadze potrzeby i cele nie tylko własne, ale także (przede wszystkim?) ich. Skuteczny biznes oparty jest na pozytywnych relacjach i wzajemnej otwartości na działanie. Wiemy to. Dlatego nasz system eventowy MKonferencja jest dostosowany do nowoczesnych działań marketingowych. Jeśli jako organizator eventu zadbasz o interesy swoich partnerów, możesz mieć pewność, że osiągniesz jeszcze lepsze wyniki, niż były początkowo założone. A co najważniejsze, pozyskasz zaufanie i dobrą opinię w środowisku, finalnie zaś kolejnych sponsorów do organizacji wydarzeń na najwyższym poziomie.