Grywalizacja polega na aktywizacji uczestników do działania poprzez wykorzystanie mechanizmów znanych powszechnie z gier. Każda interakcja w naszej aplikacji eventowej pozwala konkretnej osobie na zdobywanie punktów. Ranking uczestników wyłania tych najlepszych, a wyniki mogą posłużyć do nagradzania, np. przekazania nagrody ufundowanej przez głównego sponsora wydarzenia.
Z czasem będziemy rozbudowywali ten moduł o dodatkowe funkcje. Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym jako pierwszy, zapisz się na nasz NEWSLETTER.
W każdym przypadku grywalizacja ma na celu aktywowanie uczestników w określonym celu. Może być to zachęcenie do pogłębienia wiedzy dotyczącej wydarzenia, zachęta do integracji (spotkania firmowe), promowanie sponsora, partnerów itd.
W kilku, kilkunastu miejscach rozmieszczone są kody QR. Mogą to być stoiska sponsorów/wystawców/partnerów lub gdziekolwiek indziej w widocznym miejscu. Uczestnicy poszukują kodów QR, następnie skanują je, korzystając ze skanera wbudowanego w aplikację wydarzenia. Po zeskanowaniu kodu na ekranie pojawia się pytanie quizowe lub ankieta. Jeśli uczestnik odpowie poprawnie, otrzymuje punkty.
Ta gra pozwala na aktywizację uczestników pod kątem odwiedzania stoisk partnerów oraz realizacji konkretnych punktów agendy (pytania z quizu mogą dotyczyć prelekcji).
Tak jak opisano powyżej, w kilku, kilkunastu miejscach rozmieszczone są kody QR, aczkolwiek na większym obszarze. Uczestnicy szukają QR kodów. Mogą to robić na podstawie wskazówek od prowadzącego lub opisu pytania quizowego. Po zeskanowaniu kodu uczestnik widzi w aplikacji pytanie oraz jednocześnie wskazówkę, jak znaleźć kolejny QR kod. Samo zeskanowanie kodu może od razu dodawać punkty. Wówczas nagrodą jest już znalezienie kodu QR.
Jeśli zależy Ci na konkretnym feedbacku od uczestników, warto wysoko punktować odpowiedzi na ankietę dotyczącą wydarzenia czy ocenę prelekcji.
Uczestnicy zdobywają punkty za aktywność na wallu (wpisy, komentarze, polubienie). Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie w firmach, gdzie dział HR chce aktywizować zespół do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Pracownicy mogą wówczas publikować na wallu różne informacje, pozostali mogą je komentować, prowadzić dyskusje pod wpisami itp.